نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4830
-
الف
+

با «خجند» عروس افسانه ای دنیا بیشتر آشنا شوید+تصاویر

«خجند» یکی از شهر های زیبای کشور تاجیکستان است و با توجه به آثار باستانی متعددی که دارد، برای گردشگران به مکانی جذاب تبدیل شده است.

خجند دومين شهر بزرگ تاجيكستان ، شهری زيبا و كهن و با سابقه ای دوهزار و ۵۰۰ ساله ، آثار باستانی بسیاری را در خود به يادگار گذاشته است.

خجند

ارگ ها و مساجد زيادی از قرون وسطی كه از بلايای طبيعی و انسانی جان سالم به در برده اند همچنان در اين شهر خودنمايی می كنند.

خجند

مناظر بسيار زيبا، آب و هواي معتدل و چشم انداز زيبا ، آب خالص شفاف درياچه بزرگ برای ماهيگيری، قايق رانی و شنا از ديگر جمله جذابيت های گردشگری خجند بشمار می روند.

خجند

خجند يكی از مراكز كوهنوردی است. كوهنوردان جهان خجند را با ارتفاعات بيشتر از پنج هزار متر برای كوهنوردی ترجيح می دهند.

خجند

موقعيت جغرافيايی شهر در شمال كشور تاجيكستان، مورد توجه است. رودخانه سيحون با آب پرخروشی كه از ميان آن می گذرد، گويا هلال ماه را در آغوش گرفته و بر زيبايی خجند افزوده است.
از مكان های جذاب و ديدنی اين شهر می توان از كوه موغل، رود سيحون (سير دريا )، كاخ اورون، مسجد جامع شهر، پنجشنبه بازار ، بقايای شهر قديم، موزیم مردم شناسی، موزیم تاريخ و كشورشناسی، كتابخانه تاش خواجه اسيری و چندين اثر معماری معاصر را نام برد.

خجند

بقايای ارگ باستانی خجند كه در ساحل دریای سيحون، در محل بسيار زيبايی قرار دارد، و در كنار آن موزیم باستان شناسی شهر بنا شده است.

ح ح / 

نظر شما
ارسال نظر